Barcelona, ciutat referent del transport públic sostenible

07-06-2016

Barcelona des del 2012 és la ciutat amb autobusos menys contaminants d’Europa. Els híbrids emeten molt menys CO2, NOx, partícules i soroll.

Barcelona està considerada des del 2012 la ciutat amb la flota d’autobusos més neta d’Europa. Durant el 2016 TMB incorporarà 27 nous vehicles de motor híbrid, el que comportarà que a final d’any seran 70 els autobusos híbrids, que sumats als 411 impulsats a gas natural comprimit (38% del total de la flota, que són 1065 vehicles) continuen en aquesta línia.

El model adquirit és el Volvo 7900, que utilitza un sistema híbrid en paral·lel compost per un motor dièsel de quatre cilindres de 240 CV i un motor elèctric de 204 CV unit a un paquet de bateries d'ió-liti de 19 kWh de capacitat, això li permet circular fins als 30 quilòmetres per hora de forma totalment elèctrica, quan arriba a una velocitat superior es mou impulsat per un motor dièsel.
La tracció elèctrica té acceleracions més suaus, emet menys soroll (65 decibels) i emet molts menys contaminants. Consumeix aproximat de 11L als 100 km, fins un 81% menys de combustible que un de dièsel, amb el cost de l'energia elèctrica que fa servir ofereix un 60% d'estalvi. A més, redueix al voltant d'un 30% les emissions de CO2 i de NOx i entre un 40 i un 50% les de partícules, el que compleix amb els nivells d'emissions Euro 5 i EEV. Barcelona estalvia 8.640 euros a l'any en combustible per a cada un dels seus híbrids.

Es preveu que a finals d'any totes les línies de l'àrea metropolitana compten amb, almenys, un d'aquests autobusos. Aquesta regeneració de la flota d'autobusos situa Barcelona com a ciutat referent de transport públic sostenible.

Més informació:

Barcelona, ciutat referent de transport públic sostenible.

Més informació:
Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA)

Darreres Fotografies

Darrers Relats