Utilitzem galetes pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. 
Podeu obtenir més informació o bé conèixer com canviar la configuració del seu navegador.   Política de Cookies

Caminades per la Sostenibilitat 2019: Història i present industrial


  • Indret cultural
  • Centre social, cultural o de lleure
  • Accessible per a persones amb mobilitat reduïda
  • WIFI municipal gratuït
  • Parc o jardí públic
  • Banc del temps
  • Instal·lació d'energia solar fotovoltaica
  • Membre de Barcelona + Sostenible
  • Edifici sostenible
  • Compostatge comunitari i escolar
  • Aparcament de bicicletes
  • Associació i moviments veïnal
  • Hort urbà i jardí comunitari
  • Espai comunitari i autogestionat

Recorregut dissenyat per Raons Públiques. Passejada per descobrir el passat  industrial de Sant Andreu:  la seva història, la seva pervivència i les oportunitats que aquest patrimoni pot generar avui dia. Accessible per a persones amb diversitat funcional.

Punt 1 Inici a la plaça Orfina, Seu del districte de Sant Andreu.

Punt 2 Estació de Sant Andreu Comtal - Rec Comtal. Importància del Rec Comtal en l’estructura urbana de Sant Andreu i en el seu procés d’industrialització (presència d’aigua).
Noves comunicacions vinculades a la industrialització (tren) i superposició de capes històriques: vil·la romana, antiga torre neoclàssica

Punt 3 Can Fabra i Fabra i Coats Grans complexos industrials tèxtils: característiques i evolució. El paper de la reivindicació ciutadana en la seva recuperació: la memòria històrica. Grans nous equipaments de ciutat, nous usos, gestió diversa dels equipaments.

Punt 4 L'actual edifici del Centre Cívic de Sant Andreu va ser originalment la Fàbrica de Can Balcells  i després va acollir les cotxeres del Tramvia de Foc, que va ser el primer tramvia de vapor del Pla de Barcelona. Es va inaugurar l’any 1877 i anava de Sant Andreu a l'Arc de Triomf. Va ser una pas en l'evolució de la indústria del transport de tramvies de cavalls, vapor a elèctric. També va apropar l'annexió a la ciutat de Barcelona (evolució administrativa). Can Balcells i els equipaments culturals de proximitat en edificis patrimonials històrics.

Punt 5 Casal de Barri de Can Portabella Importància de les fàbriques tèxtils com a sistema / conjunt en la forma urbana. Evolució de la valorització del patrimoni industrial: té sentit la conservació de les xemeneies aïllades (Vil·la Olímpica i altres exemples)?

Punt 6 Parc de la Pegaso (talleres Hispano-suiza) Indústria de l’automòbil: evolució en el segle XX (hispano suiza- ENASA, altres exemples a la ciutat). Transformació en espais públics: conversió en parc.

Punt 7 Nau Bostik Tipologia industrial del s.XX. Nous models d’aprofitament del patrimoni industrial: Nau Ivanov, nau Bostik.
 

Punts d'interès de l'itinerari   x 7

Seu del districte de Sant Andreu

Estació de tren de Sant Andreu Comtal

Centre Cultural Can Fabra

Centre Cívic Sant Andreu

Casal de Barri Can Portabella

Parc de la Pegaso

Nau Bostik

Caminades per la Sostenibilitat 2019: Història i present industrial

Raons Públiques. Passejada per descobrir el passat  industrial de Sant Andreu:  la seva història, la seva pervivència i les oportunitats que aquest patrimoni pot generar avui dia. Accessible per a persones amb diversitat funcional.

Punt 1 Inici a la plaça Orfina, Seu del districte de Sant Andreu.

Punt 2 Estació de Sant Andreu Comtal - Rec Comtal. Importància del Rec Comtal en l’estructura urbana de Sant Andreu i en el seu procés d’industrialització (presència d’aigua).
Noves comunicacions vinculades a la industrialització (tren) i superposició de capes històriques: vil·la romana, antiga torre neoclàssica

Punt 3 Can Fabra i Fabra i Coats Grans complexos industrials tèxtils: característiques i evolució. El paper de la reivindicació ciutadana en la seva recuperació: la memòria històrica. Grans nous equipaments de ciutat, nous usos, gestió diversa dels equipaments.

Punt 4 L'actual edifici del Centre Cívic de Sant Andreu va ser originalment la Fàbrica de Can Balcells  i després va acollir les cotxeres del Tramvia de Foc, que va ser el primer tramvia de vapor del Pla de Barcelona. Es va inaugurar l’any 1877 i anava de Sant Andreu a l'Arc de Triomf. Va ser una pas en l'evolució de la indústria del transport de tramvies de cavalls, vapor a elèctric. També va apropar l'annexió a la ciutat de Barcelona (evolució administrativa). Can Balcells i els equipaments culturals de proximitat en edificis patrimonials històrics.

Punt 5 Casal de Barri de Can Portabella Importància de les fàbriques tèxtils com a sistema / conjunt en la forma urbana. Evolució de la valorització del patrimoni industrial: té sentit la conservació de les xemeneies aïllades (Vil·la Olímpica i altres exemples)?

Punt 6 Parc de la Pegaso (talleres Hispano-suiza) Indústria de l’automòbil: evolució en el segle XX (hispano suiza- ENASA, altres exemples a la ciutat). Transformació en espais públics: conversió en parc.

Punt 7 Nau Bostik Tipologia industrial del s.XX. Nous models d’aprofitament del patrimoni industrial: Nau Ivanov, nau Bostik.
 ">5cdbea8a24dd5d0f7c8b4567
588cacab24dd5dde2f8b456a
588cc8bf24dd5de2318b456a
588cca8624dd5d36328b456a
5a8be12a24dd5d60018b456a
Sant Andreu
Recorregut dissenyat per Raons Públiques. Passejada per descobrir el passat  industrial de Sant Andreu:  la seva història, la seva pervivència i les oportunitats que aquest patrimoni pot generar avui dia. Accessible per a persones amb diversitat funcional.

Punt 1 Inici a la plaça Orfina, Seu del districte de Sant Andreu.

Punt 2 Estació de Sant Andreu Comtal - Rec Comtal. Importància del Rec Comtal en l’estructura urbana de Sant Andreu i en el seu procés d’industrialització (presència d’aigua).
Noves comunicacions vinculades a la industrialització (tren) i superposició de capes històriques: vil·la romana, antiga torre neoclàssica

Punt 3 Can Fabra i Fabra i Coats Grans complexos industrials tèxtils: característiques i evolució. El paper de la reivindicació ciutadana en la seva recuperació: la memòria històrica. Grans nous equipaments de ciutat, nous usos, gestió diversa dels equipaments.

Punt 4 L'actual edifici del Centre Cívic de Sant Andreu va ser originalment la Fàbrica de Can Balcells  i després va acollir les cotxeres del Tramvia de Foc, que va ser el primer tramvia de vapor del Pla de Barcelona. Es va inaugurar l’any 1877 i anava de Sant Andreu a l'Arc de Triomf. Va ser una pas en l'evolució de la indústria del transport de tramvies de cavalls, vapor a elèctric. També va apropar l'annexió a la ciutat de Barcelona (evolució administrativa). Can Balcells i els equipaments culturals de proximitat en edificis patrimonials històrics.

Punt 5 Casal de Barri de Can Portabella Importància de les fàbriques tèxtils com a sistema / conjunt en la forma urbana. Evolució de la valorització del patrimoni industrial: té sentit la conservació de les xemeneies aïllades (Vil·la Olímpica i altres exemples)?

Punt 6 Parc de la Pegaso (talleres Hispano-suiza) Indústria de l’automòbil: evolució en el segle XX (hispano suiza- ENASA, altres exemples a la ciutat). Transformació en espais públics: conversió en parc.

Punt 7 Nau Bostik Tipologia industrial del s.XX. Nous models d’aprofitament del patrimoni industrial: Nau Ivanov, nau Bostik.